Plaatsingsprocedure

Voortgang inschrijfprocedure

Nadat wij het digitale inschrijfformulier hebben ontvangen, wordt er binnen twee weken een digitale schriftelijke plaatsingsbevestiging naar u toegestuurd. De inschrijving is nu definitief, de plaatsing nog niet. De inschrijfgegevens worden automatisch ingevoerd in het planning systeem van de Toverfluit. Hierin is zichtbaar wie er is geplaatst, wanneer de opvang eindigt en wie er op de wachtlijst staan.

Voor klanten die op de wachtlijst zijn geplaatst geldt onderdeel a). Voor klanten die direct geplaatst zijn geldt onderdeel b).

A)Wachtlijstprocedure

Indien, wij nadat u uw kind heeft ingeschreven bij de Toverfluit, constateren dat vanwege het feit dat alle groepen een volledige groepsbezetting hebben niet direct plaats is voor uw kind wordt u een alternatief aangeboden of wordt uw kind op de wachtlijst geplaatst. Op het moment dat er op de aangevraagde plaatsing dag een plaats vrijkomt, kijken we naar de mogelijkheden. De vrijgekomen plaatsen worden opgevuld aan de hand van de wachtlijst. Bij de Toverfluit hanteren wij een interne- en externe wachtlijst.

Interne wachtlijst

Op deze wachtlijst staan;

– Uitbreiding van dagen voor de zittende kinderen.

– Wisseling van dagen voor zittende kinderen.

– Tweede en volgende kinderen van één gezin.

– Kinderen van personeelsleden

Externe wachtlijst

Op deze wachtlijst staan;

– De nieuwe kinderen die nog geen gebruik hebben gemaakt van een opvang dag bij de Toverfluit

Het kan voorkomen dat er voor een vooraf bepaalde periode plaats is binnen de opvang, echter indien kinderen die deze plaats reserveren vanuit doorgroei dagopvang de tijdelijk vrije plaats definitief invullen wordt degene die deze tijdelijke plaats heeft bezet terug geplaatst op de wachtlijst.

Wanneer uw kind op de wachtlijst is geplaatst, dan ontvangt u als ouder van ons (schriftelijk) bericht wanneer er veranderingen op de lijst plaatsvinden. Door op deze nauwkeurige manier te werken weet de ouder steeds wat deze van ons kan verwachten en komen ze niet voor verrassingen te staan. Dit houdt echter in dat ouders niet automatisch voorrang hebben bij de plaatsing van een tweede kind en dat zij zich vroegtijdig dienen in te schrijven om verzekerd te zijn van een plaats.

Wij plaatsen op volgorde van; de interne wachtlijst, de externe wachtlijst en de aanmeldingsdatum.

Indien plaatsing mogelijk is, start onderdeel b).

B)Plaatsingsprocedure

Als de plaatsing mogelijk is, ontvangt u van ons een plaatsingsbevestiging. De ouders worden verzocht, ter goedkeuring, een exemplaar ondertekend digitaal te retourneren binnen 5 werkdagen. Ouders waarvan er al een kind is geplaatst, krijgen voorrang op nieuwe ouders. Dit is echter alleen van toepassing op het traject, voorafgaande aan de ontvangst van een ondertekende plaatsingsbevestiging van de nieuwe ouders.

Belangrijke instanties:

Kinderdagverblijf De Toverfluit | Akkerseweg 11b | 5321 HG, Hedel  |  Telefoon: 073-5994­593  |  info@kdvtoverfluit.nl